FM 2010 Beşiktaş İncelemesi 3


Daha öncede yazar arkadaşımla birer adet yazı yazmıştık. O zaman oyunun başlarındaydık ve yeterince bilgi verememiştik. Şimdi ise 2020 yılına gelmiş ve Şampiyonlar Ligi kaldırmış olarak yazıyorum.

İlk sezon hiç bir transfer yapmadan eldeki kadroyla idare ettim. Önümüzdeki sezonlarda da gerekli bölgelere, gerekli transferleri yaparak oynadım. Taktik olarak sezonda 1-2 maç dışında aynı taktiği kullandım.

Önerebileceğim taktik, 4-1-2-1-2. 4 defans, 1 dm, 2 mc, 1 amc, 2 st.

Kaleci olarak daha öncede söylediğim gibi Sinan Bolat Türk olarak tek seçenek gibi görünüyor. Yabancı olarak ise Joe Hart ve Ochoa'yı alabilirsiniz. Yedek kaleci olarak ise Cenk Gönen ve Ferhat Kaplan değerlendirebilir.

Sağ bekleri, wing back-attack olarak oynatıyordum, kanat oyuncusu olmadığı için. İlk 4-5 sene Rıdvanla idare ettim fakat istediğim verimi alamadım. Oyunda iyi ve aynı zamanda Türk bir sağ bek olmadığı için yabancı almanızı tavsiye ederim. Örneğin: Darjo Srna, Vedran Corluka. Rıdvan da iyi bir yedek olabilir.

Sol bekler de aynı şekilde wing back-attack. İlk sezonlarda İsmaille devam ettim ve iyi performans gösterdi. Daha sonra ise Arsenal'in 25 milyon dolarlık teklifini değerlendirerek sattım. Yerine Özgür Çek'i oynattım ve hiç sırıtmadı. Kısacası İsmail ve Ankaraspordan Özgür Çek sol bek için uzun yıllar yeterli.

Defansın ortasında ise uzun süre Eren Güngör- Ömer Toprak ikilisini oynattım. Gerçekten çok iyi verim aldım. Hiç yabancı kontenjanını harcamaya gerek yok bana kalırsa bu bölgede de. Yedek olarak ise Serdar Aziz, İbrahim Toraman ve Galatasaray'dan Semih Kaya, Murat Akça'dan ikisi yeterli olur. Yabancı biri almak isterseniz de Cristian Zapata, Nicolas Otamendi, Mahamadou Sakho. Bu üçünü önerebilirim.

Dm bölgesinde ise ilk başlarda Ernst ile devam ettim. Yedek olarak Necip ve Cumaliyi kullandım. Daha sonra ise Gökhan İnler'i aldım ve onu bu bölgede kullandım. Rol olarak Defensive midfielder-defend yaptım. Yabancı olarak Migeul Veloso alınabilir. Ceyhun Gülselam da iyi bir alternatif.

Mclerin ikisini de central midfielder yaptım. Biri support, biri attack olarak oynuyordu. Bu ikiliden bir tanesi mutlaka Nuri olmalı bana kalırsa. Çok sorunsuz bir oyuncu, ne gitmek istiyor, ne maaş artışı vs. Yanına ise yabancı bir isim alabilirsiniz. Ben scoutlarımın tavsiyesiyle Marek Hamsik'i almıştım ve gerçekten çok yararlıydı. Ama sorunlu bir oyuncu sürekli gitmek istiyordu. Onu sattıktan sonra ise Galatasaray'dan Real Madrid'e gitmiş olan Berkin Arslan'ı aldım 4 milyon dolara. Antremanla gerçek mc yaptım ve inanılmaz oynadı. 2018 yılında 53 milyon dolara tekrar Real aldı. Yabancı olarak diğer önerebilceğim oyuncular ise Albin Ekdal, Fabian Delph, Axel Witsel, Steven Defour. Yedek olarak ise Necip Uysal, Murat Ceylan, Jem Karacan ve Almanya ligini açarsanız Mehmet Ekici.

Amc olarak Alan Dzagoev'i seçtim. Oyunu ilk açtığımda özellikleri çok hoşuma gitmişti ve onu almıştım ama bir sürü alternatifiniz var yabancı olarak bu bölgede. Attacking midfielder-attack rolüyle oynattım. Mesut Özil, Eden Hazard, Javier Pastore, Fernando Forestieri, Adam Ljajic önerebileceğim Amclerden birkaçı sadece. Amclerinizi Advanced Playmaker rolüyle de oynatabilirsiniz. Yedek olarak ise alabilceğiniz Türk oyuncular ise Deniz Naki, Gökhan Töre ve Sezer Öztürk.

Forvette de aynı amcdeki gibi oldukça fazla alternatif var. Top sürme, biticirilik ve hız özellikleri iyi olan bir oyuncu bulup poacher rolüyle oynatırsanız iyi bir verim alabilirsiniz. Luis Suarez, Keirrison ve Welliton bu tipe uygun olabilir. Yanına da uzun boylu target man olabilecek birini oynatabilirsiniz ya da complete forward bulabilirsiniz. Target man olarak Romelu Lukaku, Oscar Cardozo ve Artem Milevskiy önerilebilir. Complete olarak ise Gignac iyi bir oyuncu. Türk olarak ise Batuhan'ı oynatabilirsiniz. Mevlüt, Deniz Naki, Eren, Sercan gibi oyuncuları da kullanabilirsiniz.

Orta sahanızda box to box midfielder rolü verebileceğiniz top sürme yeteneği olan bir mc niz var ise pas olayını kısa yapabilirsiniz. Öyle bir oyuncunuz yoksa da more direct yapabilirsiniz. Defans hattınıza güveniyorsanız ileride pres yapmaktansa stand off more yapabilirsiniz.

Hatırladığım kadarıyla ilk Şampiyonlar ligini kazandığım kadromu yazayım.

----------Andre-Pierre Gignac-----------Luis Suarez---------------------

-------------------------------Alan Dzagoev----------------------------

---------------------Nuri Şahin----------------Marek Hamsik-------------------------

-------------------------------------Gökhan İnler-------------------------------

İsmail Köybaşı------Ömer Toprak------Eren Güngör---------Rıdvan Şimşek

-----------------------------Sinan Bolat------------------------------

Yedeklerde ise Ferhat Kaplan, Mehmet Ekici, Özgür Çek, Serdar Aziz, Necip Uysal, Batuhan, Berkin gibi isimler vardı.

Hatırladıklarımı yazmak istedim tekrardan, umarım işinize yarar, kolay gelsin...

0 yorum: